Kastelen en pannenkoeken

18 mei 2017 - Hiroshima, Japan

De afgelopen drie dagen waren weer fantastisch! Himeji castle was prachtig wit. We hebben hier heerlijk de tijd genomen om het hele kasteel te bewonderen en van het uitzicht te genieten. Na een biertje zijn we weer op de Shinkansen gestapt om naar Hiroshima te gaan. Het kleine rekenfoutje in dit verhaal is dat we daar pas om 21.30u aankwamen. Aangekomen in Hiroshima stond Sharon (vriendin van Ted,  die in Japan woont) ons al op te wachten. Met z'n vijven hebben we heerlijk gegeten en werden de nieuwe gerechtjes en biertjes weer rijkelijk besteld. Na het diner op naar de Airbnb, weer een leuke speurtocht, deze keer met auto en Sharon als goeie chauffeur.

1 dag in Hiroshima is niet veel, dus zetten we de wekker en koffie was nodig.  Na de koffie was het op naar Miyajima een eiland 10 minuutjes varen van Hiroshima city.  Aangekomen werden we direct begroet door een van de attracties van het eiland,  "wilde" herten. Erg wild waren ze niet,  behalve als ze eten zagen wat tot hilarische situaties leidde. Naast de herten waren er uiteraard schitterende tempels en mooie uitzichten.

Terug aan het vaste land zijn we naar de grote bezienswaardigheid in Hiroshima gegaan,  het Memorial Peace Museum en de omringende herinneringen aan de heftige gebeurtenis van 1945.  Dit museum is in 2015 gerenoveerd en gebruikt nu de modernste technieken om de boodschap over te brengen. De verhalen en beelden in dit museum hebben een blijvende indruk achter gelaten. De 'Peace clock' (een klok met de verstreken tijd sinds de laatste aanslag met een atoombom) aan het eind van de tour zorgt er voor dat we toch met een lichtpuntje het museum verlaten.

Na al deze heftigheid hebben we een korte wandeling gedaan om daarna naar okonomi-mura te gaan. Dit is een okonomiyaki (Japanse pannenkoek) 'museum',  in andere woorden drie verdiepingen aan okonomiyaki restaurants. Hoe moeten we hier kiezen?!? Uiteindelijk kozen wij voor Ron op de tweede verdieping,  wat een uitstekende keuze bleek te zijn! De fantastische en persoonlijke bediening heeft de avond gemaakt. Alle restaurants in deze Okonomi-mura hadden plek voor ongeveer 10 tot 15 man met de keuken  in het midden en kookplaten voor elke stoel. Het eten wordt vers voor je neus bereid en bleek geweldig te zijn. Met een onvergetelijke ervaring op zak gaan we nog even gamen in een bar om dan lekker richting de AirBnB om lekker te gaan slapen.

1. Hennie:
    18 mei 2017
    Bedankt voor het leuke verslag en de mooie foto's!
    Ik kijk uit naar wat er nog meer komt!
    Geniet van alle mooie, indrukwekkende ervaringen!
  2. Frans:
    18 mei 2017
    Inderdaad indrukwekkend in Hiroshima. Doet mij ook een beetje aan Oradour-sur-Glane denken. Dat dorpje dat in Frankrijk in de oorlog door de Duitsers is platgebrand. De pannenkoeken waren een mooie afsluiting!
  3. Wouter:
    18 mei 2017
    Wederom: WOW...!! Japan komt door jullie verhalen en foto's steeds hoger op mn bucketlist te staan... ;-P
    En dat gamen met de Super Nintendo; sommige dingen veranderen nooit... Haha! :-D Top & ga zo door allemaal met genieten! Proost!
  4. Wouter:
  5. Erna:
    22 mei 2017
    Ook bij mij een en al verwondering !! Toch maar eerst naar Japan voor dat ik naar Peru ga!! :)