Met de auto kom je nog eens ergens ;)

26 mei 2017 - Koya-san, Japan

Bij de grote supermarkt hadden we ook inkopen gedaan voor het ontbijt. Met een heerlijke getoaste boterham met ei en bacon, fruitsalade en koffie starten we deze dag weer top! De voorraad bier heeft het niet langer dan een avond gered, dus hebben we de auto zo weer ingeladen.

Met een mooie autorit komen we bij de begraafplaats; Oku no in (de grootste van Japan) . De navigatie heeft ons naar de achter ingang gestuurd en zo lopen we door een stuk bos de begraafplaats op. Dit jaar bestaat de begraafplaats al 1200 jaar. In al die jaren is het terrein al flink uitgebreid, maar is het erg goed onderhouden.  Het is hier waanzinnig mooi en de gedenkstenen en beelden zijn er in alle soorten en maten.  Veel beelden hebben een rood gebreid mutsje of rode mantel, dit is een eerbetoon aan Jizō, de beschermer voor de overleden kinderen. Deze begraafplaats ligt midden in het bos dus lopen we voornamelijk in de schaduw langs de oneindig veel beelden.

Na het bezoek besluiten we om richting het dorpje Koyasan te rijden.  Hier doorheen lopend zien we bankjes in de zon! Dat is hier in Japan niet heel gebruikelijk en we nemen het er dan ook van. Met een kopje koffie gevolgd door een creatieve lunch (zoete broodjes, zelf aangeklede salade en sandwiches) is dit volop genieten.

Alle overnachtingen zijn inmiddels geboekt en voor vannacht staat hotel Nosegawa op de planning. Dit Japanse hotel staat in de middle of nowhere en de rit er naar toe is fantastisch. We genieten van de prachtige uitzichten onderweg. Helaas zijn de supermarkten,  die normaal ruim bedeeld zijn in Japan (7eleven, Lawson of Familymart) zijn op deze route ineens niet zo rijkelijk aanwezig.

Eenmaal aangekomen in het hotel worden we weer heel vriendelijk ontvangen. We worden naar de 4-persoons kamer begeleid en daar kunnen we genieten van een kopje Japanse thee met Hello Kitty koekjes. Om de Japanse stijl af te maken liggen er voor ons yukata's klaar.
Om half 8 was de laatste mogelijkheid voor diner,  maar voordat we daar gebruik van maken gaan we nog even badderen in de Onsen. Helemaal schoon gaan we naar het restaurant.  Hier in het hotel en omgeving merken we goed dat we niet in het hoogseizoen zijn.  In het restaurant is er 1 ander stel en krijgen we de volle aandacht. Vooral Jelle valt in de smaak bij de gastvrouw. Van de schrik hebben we nog een aantal biertjes uit een automaat getrokken en zijn we vroeg naar bed gegaan.

PS: er zijn nieuwe video's toegevoegd

1. Ilse:
    28 mei 2017
    De meisjes hier willen alles weten over jullie reis naar Japan, maar dat van die Hello Kitty-koekjes gaat toch even door de censuur Have fun!!
  2. Anne:
    31 mei 2017