We gaan bijna Nara huis

29 mei 2017 - Nara, Japan

Helemaal ontspannen van de Ryokan gaan we deze morgen weer op pad met de auto, dit keer richting Nara voor onze laatste stop. Bij het vertrek uit de Ryokan worden we uitgezwaaid door 3 dames van de accommodatie; Wat een geweldige ervaring was dit!

De autorit is lang en warm, met een buitentemperatuur van 29 graden. Eenmaal in Nara aangekomen komen we aan bij een perfecte AirBnB: In een mooi, schoon en nieuw huis (deze keer met echte bedden!) worden we ontvangen door een lief echtpaar die ons wegwijs maakt. Er is ontbijt geregeld en er is een parkeerplaats voor de deur. Een klein probleem: Het huis ligt letterlijk onder de spoorrails. Bij elke trein staat het huis te trillen op z'n grondvesten. Gelukkig is de gastheer zo vriendelijk om ons te voorzien van oordoppen. Laten we hopen op een goede nachtrust, maar dat is een zorg voor later. Eerst Nara eens verkennen.

Eenmaal geïnstalleerd lopen we richting het park van Nara. Op de weg naar het park stoppen we nog even voor een lunch. In het park lopen we direct tegen de hier zeer beroemde herten aan. In het grote park lopen ongeveer 1500 ('wilde') herten rond. Deze herten staan bekend om de buiging die ze maken als je ze een herten-cracker aanbied. Wij geloofde dit ook niet, tot we het met onze eigen ogen zagen. Ze doen het echt! Heel bizar.

Na het eetfestijn van de herten lopen we richting de Todai-ji tempel, waar de grootste buddha ter wereld staat. Ondanks alle drukte is dit een zeer indrukwekkend aanzicht. Alles is enorm groot in deze tempel, tot aan de vazen aan toe!

Uiteindelijk duiken we Nara nog in voor wat souvenirs voor thuis en sluiten de dag af in een Teppanyaki (grote grill-plaat in je tafel)-restaurant. Een meer dan prima maal later is daar opeens het einde van deze geweldige trip.

We wisten van tevoren dat deze vakantie een mooie ervaring zou worden, maar dat het zo bijzonder zou worden had niemand durven hopen. We hebben er met z'n 4'en drie weken lang een feestje van gemaakt, elke dag weer. De sfeer is altijd goed geweest, ook als de situatie zelf daar niet aan bijdroeg (Oden restaurant, anyone?).

Japan is een geweldig mooi, gastvrij en interessant land. Je kan hier goed eten en drinken, prachtige natuur zien en tegelijkertijd de raarste pop-culture taferelen tegenkomen. De mensen zijn eigenlijk zonder uitzondering vriendelijk en gastvrij en staan altijd open voor een gesprek.

Wina, Jelle en Rutger kunnen Ted dus met een gerust hart achterlaten in dit geweldige land.

Wat ons betreft is Japan een aanrader voor iedereen die van avontuur, lekker eten & drinken en natuur/cultuur houdt!

Iedereen die dit blog heeft gevolgd: We hopen dat jullie het een beetje hebben kunnen volgen. Wij hebben het in ieder geval met plezier geschreven!

Arigato gozaimasu!

1. Hennie:
    29 mei 2017
    Ik heb van jullie verslagen en foto's genoten!
    Dat jullie een geweldige vakantie hebben gehad, was wel duidelijk! Altijd jammer als het voorbij is! Maar hier kunnen jullie nog lang met plezier aan terugdenken!
    Heel erg bedankt dat we hebben mogen meegenieten!
    Goede reis!
  2. Melissa:
    29 mei 2017
    Lieverds, dit neemt niemand jullie meer af! Het was heel erg leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van jullie avontuur. Alvast een goede reis terug en ik kan niet wachten om nog meer verhalen te horen. Xx
  3. Wouter:
    30 mei 2017
    Wat GE-WEL-DIG om te zien en te lezen! Was net of ik er zelf bij was! Ben zeer zeker benieuwd wanneer ik de rest van jullie avonturen te horen krijg en uiteraard naar de (duizenden?!) foto's + filmpjes die jullie hebben genomen!
    Nog een aangename terugvlucht en tot heel snel! En Ted, zet em op gozert en geniet van het mooie Japan! Love you guys :-)
  4. Anne:
    31 mei 2017
    Wat een mooie trip hebben jullie gehad! Het zal wel weer even wennen zijn als jullie terug zijn.. zeker als het om eten gaat ;-) Alvast een safe trip back home! xxx