Op eenzame hoogte

16 mei 2017 - Kioto, Japan

Vandaag begon de dag 'vroeg'... Om 9uur zaten we netjes te ontbijten. Voor ieder wat wils. Pancakes, yoghurt, rijst, zelfsamengesteld broodje ei met worst enz. Een stevig ontbijt was gepland, want vandaag stond Fushimi Inari Taisha (oranje poortjes)  op het programma. Met de fiets was de rit ernaar toe echt leuk en heel goed te doen. Uiteraard waren wij niet de enige die deze mega drukke plek bezochten en konden we vooral het eerste stuk over de hoofdjes lopen. Tijdens het eerste stuk liepen we tussen de groepen schoolkinderen, maar hoe hoger wij kwamen hoe rustiger het werd, tot we op een moment zelfs helemaal alleen liepen! Eenmaal de top bereikt zijn we via een andere route weer naar beneden gegaan.  Hier werden we verrast met bamboe! Heeeeeuuuul veel bamboe:)

Na deze wandeling waren we wel weer toe aan wat eten, daar kan je hier nooit genoeg van krijgen. In een klein Japans restaurant hebben we weer heerlijk geluncht en bleef de groene thee maar komen.

Na de lunch zijn we op de fiets gestapt richting Gion, maar tussendoor kwamen we Nijoh tempel tegen dus die hebben we ook gelijk meegepakt. Hier hebben we ook de eerste Geisha van onze trip ontmoet. Op het moment dat we uiteindelijk bij Gion aan kwamen,  sloeg de tempel-moeheid™ toe. We besloten om hier 's avonds terug te komen.  Dat gaf ons mooi de tijd om even met een drankje te relaxen bij het water.

Na het eten (heerlijke yakiniku) zijn we terug naar Gion gegaan,  waar de lampionnen inmiddels waren ontstoken. Dit was in het donker een bijzondere ervaring. Dat we ook nog eens helemaal alleen waren,  maakt het tot een ervaring die we niet snel zullen vergeten!

1. Hennie:
    16 mei 2017
    Wat leuk dat jullie zo lekker aan het fietsen zijn. Ik ben benieuwd naar de foto's bij dit verhaal
    Nog veel plezier met elkaar!
  2. Lisa:
    Serieus genieten daar❤
    En hier steeds ook zo, Thanxxx
  3. Tessa:
    Foto's!
  4. Deborah Nobels:
    17 mei 2017
    Heerlijk om te lezen!! Lekker genieten
  5. Sanne:
    17 mei 2017
    Heel leuk om jullie reisverhalen te lezen en daarbij ook foto's. Ik ontdekte pas twee dagen later de filmpjes, haha. Veel plezier nog.
  6. Ludi:
    18 mei 2017
    Fantastisch die oranje poortjes! Die Geisha gun je toch ook een paar lekkere wandelschoenen! En ik heb nooit geweten dat bamboe zo hoog kon worden! Het zijn complete bomen!! Ik geniet van jullie verhalen en foto's.
  7. Anne:
    22 mei 2017
    Mooie foto's! écht Japan!