Feest in Osaka!

13 mei 2017 - Osaka, Japan

Voor de tweede dag hadden wij het plan om naar een tempel dichtbij de AirBnB te gaan, namelijk de Shitennoji tempel! Onderweg naar deze tempel kregen we honger en zijn we gaan lunchen bij een tea room. Hier stond 1 dame die zowel de bediening en het koken verzorgde. De menukaart was 100% handgeschreven in het Japans, dus dit was een leuke uitdaging! Maar uiteindelijk is alles goed gekomen en hebben we heerlijk gegeten.

Eenmaal aangekomen bij de tempel waren we nog maar net op tijd om naar binnen te gaan, het was inmiddels alweer 4 uur (ja, we hebben onze tijd genomen). De tempel was oorspronkelijk in 593 gebouwd, maar daarna opnieuw gebouwd in 1963. Binnen kwamen wij twee hele grote bouddha beelden tegen die wel echt indrukwekkend waren (maar helaas mochten er geen foto's van gemaakt worden). Er was ook een vijver waar wij in eerste instantie drie schildpadden zagen, maar dat bleken er iets later toch wel een stuk meer te zijn! Wij gokken dat er zeker meer dan 100 zijn geweest!

Vanuit de tempel hebben we nog een heel stuk gelopen om uiteindelijk te eindigen in Dotonbori, daar zijn we een leuke bar binnengelopen. Hier moesten we entree betalen, maar dat was het zeker helemaal waard! We hebben heel leuk gesprek gehad in Japans en Engels met de meiden die daar werken en zelfs nog wat Nederlandse woorden aan hun geleerd. Oh ja, een leuk feitje, deze bar was op de derde verdieping van een willekeurig gebouw. Heel normaal in Japan, maar not so much bij ons :).

Met een tip op zak van de dames van deze bar voor een bbq restaurant zijn we weggegaan, alleen we zijn compleet ergens anders binnen geluld door de kok himself. Met een niet te hoge verwachting hebben we hier de hele avond zitten tafelen en onwijs heerlijk gegeten en een geweldige Osaka beleving gehad. De gastvrijheid kon niet op, hij heeft uiteindelijk zelfs onze taxi terug betaald en eten en drinken meegegeven! Een ander leuk feitje was dat hij veel met ons had meegedronken en dat wij er toch wel ietsje beter tegen konden (dachten wij op dat moment in ieder geval)! :D

Wij zijn uiteindelijk in de regen naar de taxi gelopen rond een uur of 2 's nachts en lekker terug gegaan naar onze AirBnB!

1. Frans:
    13 mei 2017
    Fantastisch lui! Dat eten ziet er geweldig uit.
  2. Erna:
    14 mei 2017
    Wat geweldig!!! Wat anders en wat schitterend allemaal!!