Episch Tokyo

24 mei 2017 - Wakayama-shi, Japan

Episch Tokyo!

Onze tijd in Tokyo zit erop. Wat is er veel gebeurd en wat hebben we een hoop gezien. Gelukkig hebben we de foto's nog. :)
Hier ons Tokyo verhaal!

AirBnB
Hier kunnen we kort over zijn: Deze was top!  Vijf minuten lopen vanaf 1 van de drukste kruispunten van de wereld (Shibuya) maar toch relatief rustig gelegen. In een klein-maar-fijn appartement aan het spoor werden we keurig ontvangen door de gastheer. Dit was een perfecte thuisbasis! Tussen de hectiek door hebben we hier heerlijk kunnen bijkomen.
Hectisch is Tokyo zeker. Het is eigenlijk altijd overal druk. Metro's, winkels, straten, overal. :)

Eten & Drinken
Gedurende de afgelopen dagen was voor ons eten & drinken de rode draad door Tokyo. De eerste avond hebben we heerlijk gegeten bij een tempura restaurant. De gastvrouw was helemaal onder de indruk van onze roze portemonnee, very kawaiiii (schattig). Verder was vooral het sushi restaurant met lopende band een winnaar.  Op aanraden van verschillende sites hebben we specifiek dit restaurant opgezocht en dat heeft na 1,5 uur in de rij te hebben gestaan goed uitgepakt. Het was het meer dan waard!!! Nog nooit hebben we zulke lekkere sushi op en hebben we ons niet ingehouden.

De laatste dag hebben we geluncht in een thema restaurant ('Gundam'). Bizar om te zien dat een heel restaurant het thema heeft van 1 tekenfilm serie. Voor ons als niet echte Gundamfans was een bezoekje aan het toilet hier nog 1 van de leukste dingen. Licht en geluidshowtje bij gebruik STARTknop.
Voor de afsluitmaaltijd zijn we bij het boze.kip.restaurant terecht gekomen en hebben we een hele toffe en lekkere kip ervaring (Yakitori) gehad.

Een van de avonden zijn we beland in de Golden Gai street. Dit is een locatie die (volgens Wikipedia) meer dan 200 kleine barretjes kent. Deze barretjes zijn extreem klein en hebben vaak maar plek voor minder dan 10 mensen. Wij hebben er twee geprobeerd, de eerste was extreem klein en een beetje aan de dure kant (10 euro voor een biertje). De tweede bar was een stuk interessanter en levendiger, ietsje later op de avond kwamen er ineens drie andere Nederlanders binnen. Samen met hen hebben we tot in de kleine uurtjes doorgefeest.

Weirdness in a park
Fraai opgedofte Lolita's, dansende  Rockabilly's, religieuze groeperingen, frisbee kunstenaars en een verdwaalde barman die zijn cocktail skills verfijnt; die combinatie verwacht je niet in een park. Yoyogi Park heeft het allemaal! Bij binnenkomst wordt je begroet door een groep, op Japanse rock-n-roll dansende guys en girls. Naarmate je verder in het park komt, kom je echt van alles tegen. In het park zagen we drie locals die aan het frisbeeën waren, hetgeen Rutger en Jelle niet konden weerstaan! Meespelen dus! Na een tijdje onderwezen te zijn door een Japanse dame die zeer goed met een frisbee overweg kon, maar weer verder gewandeld om meer van de bijzondere taferelen te bekijken.

Een andere opmerkelijke plek was het Ueno park waarvan Jelle dacht dat het veel weg had van de Kralingse plas. De overeenkomst was het mooie contrast tussen de rustige natuur en de grote gebouwen van de wijk waarin dit park ligt. Het park bestond voor het grootste deel uit een meer met daarin heel veel waterlelies en enorme zwarte vissen. Het was er lekker rustig terwijl de wijk waarin dit park ligt tot een van de drukste van Tokyo behoort. Wina kon zich tijdens de wandeltocht er naar toe dan ook niet voorstellen dat er om de hoek een park zou zijn.

Gekkigheid

Harajuku
Deze drukke winkelstraat met een hoop entertainment en zoet vermaak, is op zaterdagmiddag niet echt rustig. Al schuifelend komen we van alles tegen. Van bizarre kledingwinkel tot uilencafe. We geven ons over aan een purikura sessie, hiervoor moet je met z'n allen in een foto-booth gaan staan en allerlei interessante poses aannemen. De foto's die er uiteindelijk uitkomen zijn basically photoshops. Het idee is dat iedereen er jong en kawaii (cute) uit komt te zien, zie de foto's van de foto's :). Klein foutje, aan het einde van de sessie zijn wij per ongeluk een andere booth binnengestapt die op dat moment door een jong meisje werd gebruikt en hebben daarmee haar foto's verknalt. Oops! Gelukkig was de dader op de foto's onherkenbaar.

Voor dichte deuren
Al een aantal keer deze vakantie zijn we voor dichte deuren komen te staan. In Tokyo besloten wij om naar Shinjuku national park te gaan, maar deze ging helaas dicht net op het moment dat wij aankwamen. Hierna besloten wij onze wandeltocht door te zetten naar het zaken district (ook in Shinjuku) waar het mogelijk is om van een mooi uitzicht van Tokyo te genieten vanaf de 45ste verdieping. Helaas was het gebouw deze dag dicht voor een inspectie van de elektra.

Street Entertainment
Tijdens de eerste paar uren in Tokyo worden we al getrakteerd op een street magician. We maakte zelfs deel uit van zijn show:) Erg vermakelijk om hiervan te mogen genieten. Elke avond steken we over op het drukste kruispunt, waar we al enorm van genieten en dit moet natuurlijk episch vastgelegd worden. Een andere verrassing was een groep goedgeklede jonge muzikanten die helemaal uit hun dak stonden te gaan.

Akihabara
Het startpunt van de Mari-cart tour door Tokyo. Verkleedt als Yoshi (Rutger) en Luigi (Jelle) in een kart door de straten van Tokyo! Hoe gek dit ook klinkt, het was een fantastische ervaring!  Je gaat als een soort van beroemdheid door de straten van de grootste stad van de wereld rijden onder leiding van onze zeer vriendelijke en enthousiaste gids Yosuke. Dit was echt een onvergetelijke ervaring.

Terwijl Yoshi en Luigi de wegen van Tokyo onveilig maken zijn Ted en Wina op jacht gegaan naar kleine lepeltjes voor alle kruidenpotjes thuis. De lieve gastvrouw van het tempura restaurant had ons er al 1 gegeven, dus met een goed voorbeeld konden we op pad.

Met z'n vieren kijken we onze ogen uit in deze gamewijk Akihabara. Hele gebouwen vol met ontelbare grijpmachines en computerspellen. De licht- en geluidseffecten komen overal vandaan en bij de verdiepingen vol vechtspellen kunnen we elkaar niet eens verstaan! Zelf proberen we uiteraard ook het 1 en ander.

Karaoke
Tokyo verlaten zonder karaoke? Dat kan natuurlijk niet. Maarja, what happens at karaoke, stays at karaoke...

TOKYO BEDANKT!!!!!!

1. Hennie:
    24 mei 2017
    Mooi, uitgebreid verhaal! Het is duidelijk dat jullie volop genieten!
    Wanneer volgen de foto's?
    Nog heel veel plezier met elkaar en de Japanners!
    Kijk alweer uit naar het volgende verslag en de foto's!
    Fijne vakantie
  2. Wina:
    Foto's zijn geüpload! :D
  3. Mark Erlings:
    24 mei 2017
    Een epische verhaal van een epische stad. Ik zie de foto's met heel veel plezier tegemoet, zo te lezen. Fijn dat jullie zo veel beleven!
  4. Patrick Ponstein:
    24 mei 2017
    Mooi verhaal, super tof dat mari kart. Nog kubussen opgepikt
    ;-)
    Leuk om jullie zo te volgen op jullie reis
  5. Wouter:
    25 mei 2017
    Sega, gamen, live Mario Kart, karaoke, lekker eten en wat allemaal niet nog meer.... Klinkt met 1 woord: FANTASTISCH...!!! Ga zo door! :-D
  6. Renee:
    25 mei 2017
    Hahahaha toffe outfits tijdens de karaoke
  7. Ludi:
    25 mei 2017
    Tokyo en Ouddorp, toch net even een ander vakantieadresje! Heerlijk om te zien en lezen dat jullie zo genieten ondanks of misschien wel dankzij alle drukte!
  8. Benno Born:
    27 mei 2017
    Supergaaf allemaal, echt geweldig leuk om te zien!